Vereniging De Woerd op Facebook

Vereniging De Woerd1 day ago
Er zijn veel donaties binnen gekomen voor de AED. Dit was voldoende om een AED aan te schaffen. Hieronder een aankondiging van de initiatiefnemers voor de AED in onze wijk:

AED in De Woerd. Kom kennismaken met de AED op 26 januari van 15.00 – 16.00 uur!

Op 17 januari jl. is een AED (Automatische Externe Defibrillator) opgehangen aan het elektriciteitshuisje in de Ed Hoorniklaan.

Het snel kunnen beschikken over een AED is van levensbelang in een situatie van een hartstilstand. Dat bleek maar weer toen in het voorjaar van 2018 De Woerd-bewoners op het Lint een man met een hartstilstand succesvol reanimeerden met behulp van een AED.

Het is dus goed om exact te weten waar de AED hangt. Reanimatie binnen zes minuten vergroot de kans op overleving.

Op zaterdag 26 januari om 15.00 uur organiseren wij in de Ed Hoorniklaan een kennismaking met de AED. Wij, Leonie en Patricia (beiden Instructeur PBLS/AED) zijn daar aanwezig om tekst en uitleg te geven.

Mocht je daarvoor belangstelling hebben, kun je je ter plekke bij ons inschrijven voor een cursus Reanimatie (op zaterdag 23 maart en op zaterdag 28 september).

Goed om te weten: diverse zorgverzekeraars vergoeden een reanimatiecursus via de aanvullende verzekering. Check dit bij jouw verzekering. Meestal vind je deze vergoeding onder het kopje 'preventieve zorg' of 'preventieve cursus'.

Met vriendelijke groet,

Leonie Slegers
Patricia Goddijn
Vereniging De Woerd4 months ago
Een AED, automatische externe defibrillator, is een levensreddend apparaat waarmee tijdens een reanimatie op straat een shock kan worden toegediend. In onze wijk, de Woerd, is nog geen AED aanwezig.De bewoners van een blok van onze wijk in fase 2 heeft na een intensieve BLS cursus (Basic Life Support, reanimatie voor leken) via de artsen die daar wonen het initiatief genomen om een actie te starten om een AED aan te schaffen voor de hele buurt. Zie voor nadere info de poster, deze zal ook gedeeld worden in de app en opgehangen worden in de wijk.

Wij als bestuur zijn erg blij met deze actie en steunen die dan ook van harte.

Graag uw gulle donatie om indien nodig levens te kunnen redden in onze wijk. Hierbij Betaal-link voor 12.50 EUR: https://tikkie.me/pay/sdmcleng05u9bpcgqj96
Vereniging De Woerd heeft 28 nieuwe foto's toegevoegd.5 months ago
Het zit er weer op, de 11e editie van de Woerddag! En wat was het wederom een gezellige dag, ondanks de buien. Dank aan alle vrijwilligers, het bestuur, de sponsoren en uiteraard aan alle bezoekers. Zonder jullie was het niet zo’n geslaagde dag geworden! Veel succes aan iedereen die morgen weer moet werken en naar school moet.
Vereniging De Woerd heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.5 months ago
Opbouw bijna gereed en het zonnetje schijnt! Zien we jullie zo om 15.00 uur?
Vereniging De Woerd5 months ago
Hoe schrijf ik mij in voor de Woerd's got talent, voetbal en/of volleybal? Is er weer gratis ijs? En wat is er nog meer te doen? Check nú het programma van de Woerddag 2018!
Vereniging De Woerd5 months ago
Wij zoeken een extra scheidsrechter voor het jeugdvoetbaltoernooi op de Woerddag. Wie vindt dat leuk of kent iemand die dat kan doen, aanstaande zaterdag van 15.00-17.00 uur? Reageer op dit berichtje of via PM of stuur een mail naar: secretaris@verenigingdewoerd.nl