Vereniging

DOELEN VAN DE VERENIGING

• Spreekbuis naar de verkoper en aannemer voor zaken die het individueel belang overstijgen.
  • Spreekbuis naar de gemeente voor zaken die het individueel belang overstijgen.
  • Het oprichten van commissies voor zaken zoals gezamelijk inkopen of bouwtechnische keuringen.
  • Het bevorderen van de sociale cohesie binnen de wijk.

WAT DOET DE VERENIGING NIET?

• De bewonersvereniging is geen vereniging van eigenaren. Binnen De Woerd zijn er verschillende verenigingen van eigenaren in verband met het ‘mandelig binnenterrein’ (de parkeerplaats). Een vereniging van eigenaren is van rechtswege opgericht en deelname is verplicht voor iedereen die een parkeerplaats heeft op het mandelig binnenterrein. Het doel van de vereniging van eigenaren is onder andere het verzorgen van het onderhoud.
  • De bewonersvereniging laat geen bouwtechnische keuringen uitvoeren en huurt geen ‘nieuwbouw coach’ in van de Vereniging Eigenhuis. Niet ieder lid heeft namelijk hetzelfde belang bij deze diensten. Echter, de vereniging kan wel middels een commissie het inhuren van deze diensten co√∂rdineren indien blijkt dat een deel van de leden daar behoefte aan heeft. De kosten hiervan worden door die leden zelf gedragen.
  • De bewonersvereniging doet geen gezamenlijke inkopen. Ook hier geldt dat niet ieder lid hetzelfde belang heeft. Echter, de vereniging kan wel middels een commissie het gezamenlijk inkopen co√∂rdineren indien blijkt dat een deel van de leden daar behoefte aan heeft. De kosten hiervan worden door die leden zelf vergoed.